APROBAT
prin Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 175 din 5 octombrie 2018
DOCUMENTAŢIA STANDARD pentru realizarea achiziţiilor publice de bunuri și servicii prin cererea ofertelor de prețuri
Obiectul achiziţiei: Servicii pentru rsponsabil tehnic _________________________________ _________________________________ Cod CPV: 71520000-9 Servicii pentru rsponsabil tehnic
Autoritarea Contractantă: Consiliul Raional Nisporeni
|
3. Pregătirea ofertelor
3.1. | Oferte alternative: | nu vor fi acceptate | |||
3.2. | Garanţia pentru ofertă: | a) Nu ESTE NECESARA. | |||
3.3. | Garanţia pentru ofertă va fi în valoare de: | ________% din valoarea ofertei fără TVA. | |||
3.4. | Ediţia aplicabilă a Incoterms și termenii comerciali acceptați vor fi (după caz): | NU | |||
3.5. | Termenul de livrare/prestare: | ||||
3.6. | Locul licrării bunurilor/prestării serviciilor: | OR Nisporeni, str Ioan Voda 2 | |||
3.7. | Metoda și condițiile de plată vor fi: | Achitarea va fi efectuată utilizînd sistemul de e-facturare.
[se indică condițiile de plată către operatorul economic, plățile prealabile, după caz, inclusiv termenul de achitare] |
|||
3.8. | Perioada valabilităţii ofertei va fi de: | [ __60 zile] | |||
3.9. | Ofertele în valută străină: | se accepta | |||
4. Depunerea și deschiderea ofertelor |
|||||
4.1 | Locul/Modalitatea de depunerea ofertelor, este: | 40. | |||
Consiliul Raional Nisporeni, str Ioan Voda nr.2 | 41. | ||||
42. | |||||
43. | |||||
44. | 45. | ||||
4.2. | Termenul limită de depunere a ofertelor este: | Data, Ora
18.11.2021 Ora 17.00 Consiliul Raional Nisporeni, str Ioan Voda nr.2 |
46. | ||
47. | |||||
48. | 49. | ||||
4.3. | 50. Persoanele autorizate să asiste la deschiderea ofertelor (cu excepţia cazului cînd ofertele au fost depuse prin SIA “RSAP”). | 51. | Ofertanţii sau reprezentanţii acestora au dreptul să participe la deschiderea ofertelor, cu excepţia cazului cînd ofertele au fost depuse prin SIA “RSAP” | ||
5. Evaluarea și compararea ofertelor |
|||||
5.1. | Preţurile ofertelor depuse în diferite valute vor fi convertite în: | [lei MD] | |||
Sursa ratei de schimb în scopul convertirii: | Cursul Info Euro | ||||
Data pentru rata de schimb aplicabilă va fi: | [data ratei de schimb] | ||||
5.2. | Modalalitatea de efectuare a evaluării: | Evaluarea va fi efectuată pe:. atribuirea contractului pe lot | |||
5.3.
|
Factorii de evaluarea vor fi următorii: | [___Pretul cel mai mic____________________________]
|
|||
6. Adjudecarea contractului |
|||||
6.1. | Criteriul de evaluare aplicat pentru adjudecarea contractului va fi: | Se va aplica criteriul de avaluare:
[__pretul cel mai mic_________________________]
|
|||
6.2. | Suma Garanţiei de bună execuţie (se stabileşte procentual din preţul contractului adjudecat): | _____% | |||
6.3. | Garanţia de bună execuţie a contractului: | a) Nu este necesara | |||
6.4. | Forma de organizare juridică pe care trebuie să o ia asocierea grupului de operatori economici cărora li s-a atribuit contractul | _____________
a) Societate pe acţiuni b) Societate cu răspundere limitată Altele _________ |
|||
6.5. | Numărul maxim de zile pentru semnarea şi prezentarea contractului către autoritatea contractantă, de la remiterea acestuia spre semnare: | [_______3________ zile] | |||
Conținutul prezentei Fișe de date a achiziției este identic cu datele procedurii din cadrul Sistemului Informațional Automatizat “REGISTRUL DE STAT AL ACHIZIȚIILOR PUBLICE”. Grupul de lucru pentru achiziții confirmă corectitudinea conținutului Fișei de date a achiziției, fapt pentru care poartă răspundere conform prevederilor legale în vigoare.
Conducătorul grupului de lucru: ________________________________
CAPITOLUL III
|
|
Următoarele tabele şi formulare vor fi completate de către ofertant şi incluse în ofertă. |
|
52. Formular | 53. Denumirea |
F3.1 | Formularul ofertei |
F3.2 | |
F3.3 |
Formularul ofertei (F3.1) |
[Ofertantul va completa acest formular în conformitate cu instrucţiunile de mai jos. Nu se vor permite modificări în formatul formularului, precum şi nu se vor accepta înlocuiri în textul acestuia.]
Data depunerii ofertei: “___” _____________________ 20__ Procedura de achiziție Nr.: _______________________________________ Anunț/Invitația de participare Nr.: ______________________________ Către: ____________________________________________ [numele deplin al autorităţii contractante] ________________________________________________________ declară că: [denumirea ofertantului] a) Au fost examinate şi nu există rezervări faţă de documentele de atribuire, inclusiv modificările nr. ___________________________________________________________. [introduceţi numărul şi data fiecărei modificări, dacă au avut loc] b) ____________________________________________________________ se angajează să [denumirea ofertantului] presteze, în conformitate cu documentele de atribuire şi condiţiile stipulate în specificaţiile tehnice şi preț, următoarele bunuri/servicii _______________________ ________________________________________________________________________. [introduceţi o descriere succintă a bunurilor/serviciilor] c) Suma totală a ofertei fără TVA constituie: ________________________________________________________________________. [introduceţi preţul pe loturi (unde e cazul) şi totalul ofertei în cuvinte şi cifre, indicînd toate sumele şi valutele respective] d) Suma totală a ofertei cu TVA constituie: ________________________________________________________________________. [introduceţi preţul pe loturi (unde e cazul) şi totalul ofertei în cuvinte şi cifre, indicînd toate sumele şi valutele respective] e) Prezenta ofertă va rămîne valabilă pentru perioada de timp specificată în FDA3.8., începînd cu data-limită pentru depunerea ofertei, în conformitate cu FDA4.2., va rămîne obligatorie şi va putea fi acceptată în orice moment pînă la expirarea acestei perioade; f) În cazul acceptării prezentei oferte, ____________________________________________ [denumirea ofertantului] se angajează să obţină o Garanţie de bună execuţie în conformitate cu FDA6, pentru executarea corespunzătoare a contractului de achiziţie publică. g) Nu sîntem în nici un conflict de interese, în conformitate cu art. 74 din Legea nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice. h) Compania semnatară, afiliaţii sau sucursalele sale, inclusiv fiecare partener sau subcontractor ce fac parte din contract, nu au fost declarate neeligibile în baza prevederilor legislaţiei în vigoare sau a regulamentelor cu incidenţă în domeniul achiziţiilor publice.
Semnat:________________________________________________ [semnătura persoanei autorizate pentru semnarea ofertei]
Nume:_________________________________________________ În calitate de: ___________________________________________ [funcţia oficială a persoanei ce semnează formularul ofertei] Ofertantul: _____________________________________________ Adresa: ________________________________________________ Data: “___” _____________________ 20__
|
Specificaţii tehnice (F4.1) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Numărul procedurii de achiziție______________din_________ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Denumirea procedurii de achiziție: Cererea ofertelor de prețuri | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Denumirea bunurilor/serviciilor | Modelul articolului | Ţara de origine | Produ-cătorul | Specificarea tehnică deplină solicitată de către autoritatea contractantă
|
Specificarea tehnică deplină propusă de către ofertant
|
Standarde de referinţă | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bunuri/servicii | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lotul 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
[adăugaţi numărul de rînduri şi detalii conform numărului de articole individuale solicitate în cadrul lotului] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Total lot 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lotul 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TOTAL | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Semnat:_______________ Numele, Prenumele:_____________________________ În calitate de: ________________ Ofertantul: _______________________ Adresa: ______________________________
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
CAPITOLUL V
|
|
54. Formular | 55. Denumirea |
F5.1 | Contract-model Bunuri |
F5.2 | Contract-model Servicii |
Contract-model Bunuri(F5.1) |
|||||
ACHIZIŢII PUBLICE |
|||||
Contract Nr. _________
de achiziţionare _____________________________________________________ ___________________________________________________________________ Cod CPV: _____________________
“___”_________20__ __________________________ (localitataea)
|
|||||
Furnizorul de bunuri | Autoritatea contractantă | ||||
______________________________________, (denumirea completă a întreprinderii, asociaţiei, organizaţiei) reprezentată prin ________________________, (funcţia, numele, prenumele) care acţionează în baza ___________________, (statut, regulament, hotărîre etc.) denumit(a) în continuare Vînzător ______________________________________, (se indică nr. şi data de înregistrare în Registrul de Stat) pe de o parte, |
______________________________________, (denumirea completă a întreprinderii, asociaţiei, organizaţiei) reprezentată prin ________________________, (funcţia, numele, prenumele) care acţionează în baza ___________________, (statut, regulament, hotărîre etc.) denumit(a) în continuare Cumpărător ______________________________________, (se indică nr. şi data de înregistrare în Registrul de Stat) pe de altă parte, |
||||
ambii (denumiţi(te) în continuare Părţi), au încheiat prezentul Contract referitor la următoarele:
a. Achiziţionarea _______________________________________________________________, (denumirea bunului) denumite în continuare Bunuri, conform procedurii de achiziții publice de tip _____________________________ nr._______ din_________________, în baza deciziei grupului de lucru al Cumpărătorului/Beneficiarului din „___” _______________________ 20__.
b. Următoarele documente vor fi considerate părţi componente şi integrale ale Contractului:
a) Specificaţia tehnică; b) Specificația de preț; c) [adăugaţi alte documente componente conform necesităţii, de exemplu, desene, grafice, formulare, protocolul de recepţionare provizorie şi finală etc.]
c. Prezentul Contract va predomina asupra tuturor altor documente componente. În cazul unor discrepanţe sau inconsecvenţe între documentele componente ale Contractului, documentele vor avea ordinea de prioritate enumerată mai sus.
d. În calitate de contravaloare a plăţilor care urmează a fi efectuate de Cumpărător/beneficiar, Vînzătorul se obligă prin prezenta să livreze Cumpărătorului/beneficiarului Bunurile şi să înlăture defectele lor în conformitate cu prevederile Contractului sub toate aspectele.
e. Cumpărătorul/beneficiarul se obligă prin prezenta să plătească Vînzătorului, în calitate de contravaloare a livrării bunurilor, precum şi a înlăturării defectelor lor, preţul Contractului sau orice altă sumă care poate deveni plătibilă conform prevederilor Contractului în termenele şi modalitatea stabilite de Contract. |
|||||
1. Obiectul Contractului | |||||
1.1. Vînzătorul îşi asumă obligaţia de a livra Bunurile conform Specificaţiei, care este parte integrantă a prezentului Contract.
1.2. Cumpărătorul/beneficiarul se obligă, la rîndul său, să achite şi să recepţioneze Bunurile de Vînzător. 1.3. Calitatea Bunurilor se atestă prin certificatele de calitate indicate în Specificaţie. Bunurile livrate în baza contractului vor respecta standardele indicate în Specificaţie. Cînd nu este menţionat nici un standard sau reglementare aplicabilă, se vor respecta standardele sau alte reglementări autorizate în ţara de origine a produselor. 1.4. Termenele de garanţie [valabilitate, după caz] a Bunurilor sînt indicate în Specificaţie. |
|||||
2. Termeni şi condiţii de livrare | |||||
2.1. Livrarea Bunurilor se efectuează de către Vînzător în termenele prevăzute de graficul de livrare.
2.2. Documentaţia de însoţire a Bunurilor include: [Cerinţele de mai sus trebuie prevăzute de către autoritatea contractantă şi ajustate conform cerinţelor actuale.]
2.3. Originalele documentelor prevăzute în punctul 2.2 se vor prezenta Cumpărătorului cel tîrziu la momentul livrării bunurilor la destinaţia finală. Livrarea bunurilor se consideră încheiată în momentul în care sînt prezentate documentele de mai sus. |
|||||
3. Preţul şi condiţii de plată | |||||
3.1. Preţul Bunurilor livrate conform prezentului Contract este stabilit în lei moldoveneşti, fiind indicat Specificaţia prezentului Contract.
3.2. Suma totală a prezentului Contract, inclusiv TVA, se stabileşte în lei moldoveneşti şi constituie: ____________________________________lei MD. (suma cu cifre şi litere) 3.3. Achitarea plăţilor pentru Bunurile livrate va efectua în lei moldoveneşti. 3.4. Metoda şi condiţiile de plată de către Cumpărător vor fi: [Cerinţele de mai sus trebuie revăzute de către autoritatea contractantă şi ajustate conform cerinţelor actuale.] 3.5. Plăţile se vor efectua prin transfer bancar pe contul de decontare al Vînzătorului indicat în prezentul Contract. |
|||||
4. Condiţii de predare-primire | |||||
4.1. Bunurile se consideră predate de către Vînzător şi recepţionate de către Cumpărător [destinatar, după caz] dacă:
a) cantitatea Bunurilor corespunde informaţiei indicate în Lista bunurilor şi graficul livrării şi documentele de însoţire conform punctului 2.2 al prezentului Contract; b) calitatea Bunurilor corespunde informaţiei indicate în Specificaţie; c) ambalajul şi integritatea Bunurilor corespunde informaţiei indicate în Specificaţie. 4.2. Vînzătorul este obligat să prezinte Cumpărătorului un exemplar original al facturii fiscale odată cu livrarea Bunurilor, pentru efectuarea plăţii. Pentru nerespectarea de către Vînzător a prezentei clauze, Cumpărătorul îşi rezervă dreptul de a majora termenul de achitare prevăzut în punctul 3.4 corespunzător numărului de zile de întîrziere şi de a fi exonerat de achitarea penalităţii stabilite în punctul 10.3. |
|||||
5. Standarde | |||||
5.1. Produsele furnizate în baza contractului vor respecta standardele prezentate de către furnizor în propunerea sa tehnică.
5.2. Cînd nu este menţionat nici un standard sau reglementare aplicabilă se vor respecta standardele sau alte reglementări autorizate în ţara de origine a produselor. |
|||||
6. Obligaţiile părţilor | |||||
6.1. În baza prezentului Contract, Vînzătorul se obligă:
a) să livreze Bunurile în condiţiile prevăzute de prezentul Contract; b) să anunţe Cumpărătorul după semnarea prezentului Contract, în decurs de ___ zile calendaristice, prin telefon/fax sau telegramă autorizată, despre disponibilitatea livrării Bunurilor; c) să asigure condiţiile corespunzătoare pentru recepţionarea Bunurilor de către Cumpărător [destinatar, după caz], în termenele stabilite, în corespundere cu cerinţele prezentului Contract; d) să asigure integritatea şi calitatea Bunurilor pe toată perioada de pînă la recepţionarea lor de către Cumpărător [destinatar, după caz]. 6.2. În baza prezentului Contract, Cumpărătorul se obligă: a) să întreprindă toate măsurile necesare pentru asigurarea recepţionării în termenul stabilit a Bunurilor livrate în corespundere cu cerinţele prezentului Contract; b) să asigure achitarea Bunurilor livrate, respectînd modalităţile şi termenele indicate în prezentul Contract. |
|||||
7. Forţa majoră | |||||
7.1. Părţile sînt exonerate de răspundere pentru neîndeplinirea parţială sau integrală a obligaţiilor conform prezentului Contract, dacă aceasta este cauzată de producerea unor cazuri de forţă majoră (războaie, calamităţi naturale: incendii, inundaţii, cutremure de pămînt, precum şi alte circumstanţe care nu depind de voinţa Părţilor).
7.2. Partea care invocă clauza de forţă majoră este obligată să informeze imediat (dar nu mai tîrziu de 10 zile) cealaltă Parte despre survenirea circumstanţelor de forţă majoră. 7.3. Survenirea circumstanţelor de forţă majoră, momentul declanşării şi termenul de acţiune trebuie să fie confirmate printr-un certificat, eliberat în mod corespunzător de către organul competent din ţara Părţii care invocă asemenea circumstanţe. |
|||||
8. Rezilierea | |||||
8.1. Rezilierea Contractului se poate realiza cu acordul comun al Părţilor.
8.2. Contractul poate fi reziliat în mod unilateral de către: a) Cumpărător în caz de refuz al Vînzătorului de a livra Bunurile prevăzute în prezentul Contract; b) Cumpărător în caz de nerespectare de către Vînzător a termenelor de livrare stabilite; c) Vînzător în caz de nerespectare de către Cumpărător a termenelor de plată a Bunurilor; d) Vînzător sau Cumpărător în caz de nesatisfacere de către una dintre Părţi a pretenţiilor înaintate conform prezentului Contract. 8.3. Partea iniţiatoare a rezilierii Contractului este obligată să comunice în termen de ___ zile lucrătoare celeilalte Părţi despre intenţiile ei printr-o scrisoare motivată. 8.4. Partea înştiinţată este obligată să răspundă în decurs de ___ zile lucrătoare de la primirea notificării. În cazul în care litigiul nu este soluţionat în termenele stabilite, partea iniţiatoare va iniția rezilierea. |
|||||
9. Reclamaţii | |||||
9.1. Reclamaţiile privind cantitatea Bunurilor livrate sînt înaintate Vînzătorul la momentul recepţionării lor, fiind confirmate printr-un act întocmit în comun cu reprezentantul Vînzătorului.
9.2. Pretenţiile privind calitatea bunurilor livrate sînt înaintate Vînzătorului în termen de ___ zile lucrătoare de la depistarea deficienţelor de calitate şi trebuie confirmate printr-un certificat eliberat de o organizaţie independentă neutră şi autorizată în acest sens. 9.3. Vînzătorul este obligat să examineze pretenţiile înaintate în termen de ___ zile lucrătoare de la data primirii acestora şi să comunice Cumpărătorului despre decizia luată. 9.4. În caz de recunoaştere a pretenţiilor, Vînzătorul este obligat, în termen de ___ zile, să livreze suplimentar Cumpărătorului cantitatea nelivrată de bunuri, iar în caz de constatare a calităţii necorespunzătoare – să le substituie sau să le corecteze în conformitate cu cerinţele Contractului. 9.5. Vînzătorul poartă răspundere pentru calitatea Bunurilor în limitele stabilite, inclusiv pentru viciile ascunse. 9.6. În cazul devierii de la calitatea confirmată prin certificatul de calitate întocmit de organizaţia independentă neutră sau autorizată în acest sens, cheltuielile pentru staţionare sau întîrziere sînt suportate de partea vinovată.
10. Sancţiuni 10.1. Forma de garanţie de bună executare a contractului agreată de Cumpărător este ____________________________________________, în cuantum de __% din valoarea contractului. 10.2. Pentru refuzul de a vinde Bunurile prevăzute în prezentul Contract, se va reține garanţia de bună executare a contractului, în cazul în care ea a fost constituită în conformitate cu prevedrile punctului 10.1., în caz contrar Vînzătorul suportă o penalitate în valoare de ___% [indicați procentajul] din suma totală a contractului. 10.3. Pentru livrarea/prestarea cu întîrziere a Bunurilor, Vînzătorul poartă răspundere materială în valoare de ___% din suma Bunurilor nelivrate, pentru fiecare zi de întîrziere, dar nu mai mult de ___ % [indicați procentajul] din suma totală a prezentului Contract. În cazul în care întîrzierea depășește ________ zile, se consideră ca fiind refuz de a vinde Bunurile prevăzute în prezentul Contract și Vînzătorului i se va reține garanţia de bună executare a contractului, în cazul în care ea a fost constituită în conformitate cu prevederile punctului 10.1. 10.4. Pentru achitarea cu întîrziere, Cumpărătorul poartă răspundere materială în valoare de ___% [indicați procentajul] din suma Bunurilor neachitate, pentru fiecare zi de întîrziere, dar nu mai mult de ___% [indicați procentajul] din suma totală a prezentului contract. |
|||||
11. Drepturi de proprietate intelectuală | |||||
11.1. Furnizorul are obligaţia să despăgubească achizitorul împotriva oricăror:
a) reclamaţii şi acţiuni în justiţie, ce rezultă din încălcarea unor drepturi de proprietate intelectuală (brevete, nume, mărci înregistrate etc.), legate de echipamentele, materialele, instalaţiile sau utilajele folosite pentru sau în legătură cu produsele achiziţionate, şi b) daune-interese, costuri, taxe şi cheltuieli de orice natură, aferente, cu excepţia situaţiei în care o astfel de încălcare rezultă din respectarea Caietului de sarcini întocmit de către achizitor. |
|||||
12. Dispoziţii finale | |||||
12.1. Litigiile ce ar putea rezulta din prezentul Contract vor fi soluţionate de către Părţi pe cale amiabilă. În caz contrar, ele vor fi transmise spre examinare în instanţa de judecată competentă conform legislaţiei Republicii Moldova.
12.2. De la data semnării prezentului Contract, toate negocierile purtate şi documentele perfectate anterior îşi pierd valabilitatea. 12.3. Părţile contractante au dreptul, pe durata îndeplinirii contractului, să convină asupra modificării clauzelor contractului, prin act adiţional, numai în cazul apariţiei unor circumstanţe care lezează interesele comerciale legitime ale acestora şi care nu au putut fi prevăzute la data încheierii contractului. Modificările şi completările la prezentul Contract sînt valabile numai în cazul în care au fost perfectate în scris şi au fost semnate de ambele Părţi. 12.4. Nici una dintre Părţi nu are dreptul să transmită obligaţiile şi drepturile sale stipulate în prezentul Contract unor terţe persoane fără acordul în scris al celeilalte părţi. 12.5. Prezentul Contract este întocmit în două exemplare în limba de stat a Republicii Moldova, cîte un exemplar pentru Vînzător, Cumpărător. 12.6. Prezentul Contract se consideră încheiat la data semnării şi intră în vigoarela data înregistrării la Trezoreria de Stat a Ministerului Finanţelor, în cazul în care sursele financiare se alocă din bugetul de stat/bugetul local, sau la data semnării sau la o altă dată ulterioară indicată în acest contract în cazul în care gestionarea surselor financiare nu se efectuează prin intermediul sistemului trezorerial. 12.7. Prezentul contract este valabil pînă la 31 decembrie 20__. 12.8. Prezentul Contract reprezintă acordul de voinţă al părţilor şi se consideră semnat la data aplicării ultimei semnături de către una din părți. 12.9. Pentru confirmarea celor menţionate mai sus, Părţile au semnat prezentul Contract în conformitate cu legislaţia Republicii Moldova, la data şi anul indicate mai sus.
|
|||||
13. Datele juridice, poştale şi bancare ale Părţilor | |||||
Furnizorul de bunuri | Autoritatea contractantă | ||||
Adresa poştală: | Adresa poştală: | ||||
Telefon: | Telefon: | ||||
Cont de decontare: | Cont de decontare: | ||||
Banca: | Banca: | ||||
Adresa poştală a băncii: | Adresa poştală a băncii: | ||||
Cod: | Cod: | ||||
Cod fiscal: | Cod fiscal: | ||||
14. Semnăturile părţilor | |||||
Furnizorul de bunuri | Autoritatea contractantă | ||||
Semnătura autorizată: | Semnătura autorizată: | ||||
L.Ș. | L.Ș. | ||||
Contract-model Servicii(F5.2) |
|||||
ACHIZIŢII PUBLICE |
|||||
Contract Nr. _________
de achiziţionare _____________________________________________________ ___________________________________________________________________ Cod CPV: _____________________
“___”_________20__ __________________________ (localitataea)
|
|||||
Prestatorul de servicii | Autoritatea contractantă | ||||
______________________________________, (denumirea completă a întreprinderii, asociaţiei, organizaţiei) reprezentată prin ________________________, (funcţia, numele, prenumele) care acţionează în baza ___________________, (statut, regulament, hotărîre etc.) denumit(a) în continuare Prestator ______________________________________, (se indică nr. şi data de înregistrare în Registrul de Stat) pe de o parte, |
______________________________________, (denumirea completă a întreprinderii, asociaţiei, organizaţiei) reprezentată prin ________________________, (funcţia, numele, prenumele) care acţionează în baza ___________________, (statut, regulament, hotărîre etc.) denumit(a) în continuare Cumpărător ______________________________________, (se indică nr. şi data de înregistrare în Registrul de Stat) pe de altă parte, |
||||
ambii (denumiţi(te) în continuare Părţi), au încheiat prezentul Contract referitor la următoarele:
f. Achiziţionarea _______________________________________________________________, (denumirea serviciului) denumite în continuare Servicii, conform procedurii de achiziții publice de tip _____________________________ nr._______ din_________________,
) în baza deciziei grupului de lucru al Cumpărătorului/Beneficiarului din „___” _______________________ 20__.
g. Următoarele documente vor fi considerate părţi componente şi integrale ale Contractului:
d) Specificaţia tehnică; e) Specificația de preț; f) [adăugaţi alte documente componente conform necesităţii, de exemplu, desene, grafice, formulare, protocolul de recepţionare provizorie şi finală etc.]
h. Prezentul Contract va predomina asupra tuturor altor documente componente. În cazul unor discrepanţe sau inconsecvenţe între documentele componente ale Contractului, documentele vor avea ordinea de prioritate enumerată mai sus.
i. În calitate de contravaloare a plăţilor care urmează a fi efectuate de Beneficiar, Prestatorul se obligă prin prezenta să presteze Beneficiarului Serviciile şi să înlăture defectele lor în conformitate cu prevederile Contractului sub toate aspectele.
j. Beneficiarul se obligă prin prezenta să plătească Prestatorului, în calitate de contravaloare a prestării serviciilor, precum şi a înlăturării defectelor lor, preţul Contractului sau orice altă sumă care poate deveni plătibilă conform prevederilor Contractului în termenele şi modalitatea stabilite de Contract. |
|||||
15. Obiectul Contractului | |||||
15.1. Prestatorul îşi asumă obligaţia de a presta Serviciile conform Specificaţiei, care este parte integrantă a prezentului Contract.
15.2. Beneficiarul se obligă, la rîndul său, să achite şi să recepţioneze Serviciile prestate de Prestator. 15.3. Serviciile prestate în baza contractului vor respecta standardele indicate în Specificaţie Cînd nu este menţionat nici un standard sau reglementare aplicabilă, se vor respecta standardele sau alte reglementări autorizate în ţara de origine a produselor. 15.4. Termenele de garanţie [valabilitate, după caz] a Serviciilor sînt indicate în Specificaţie. |
|||||
16. Termeni şi condiţii de prestare | |||||
16.1. Prestarea Serviciilor se efectuează de către Prestator în termenele prevăzute de graficul de prestare.
16.2. Documentaţia de însoţire a Serviciilor include: [Cerinţele de mai sus trebuie prevăzute de către autoritatea contractantă şi ajustate conform cerinţelor actuale.]
16.3. Originalele documentelor prevăzute în punctul 2.2 se vor prezenta Benifeciarului cel tîrziu la momentul prestării serviciilor. Prestarea serviciilor se consideră încheiată în momentul în care sînt prezentate documentele de mai sus. |
|||||
17. Preţul şi condiţii de plată | |||||
17.1. Preţul Serviciilor prestate conform prezentului Contract este stabilit în lei moldoveneşti, fiind indicat Specificaţia prezentului Contract.
17.2. Suma totală a prezentului Contract, inclusiv TVA, se stabileşte în lei moldoveneşti şi constituie: ____________________________________lei MD. (suma cu cifre şi litere) 17.3. Achitarea plăţilor pentru Serviciilor prestate va efectua în lei moldoveneşti. 17.4. Metoda şi condiţiile de plată de către Cumpărător vor fi: [Cerinţele de mai sus trebuie revăzute de către autoritatea contractantă şi ajustate conform cerinţelor actuale.] 17.5. Plăţile se vor efectua prin transfer bancar pe contul de decontare al Prestatorului indicat în prezentul Contract. |
|||||
18. Condiţii de predare-primire | |||||
18.1. Serviciile se consideră predate de către Prestator şi recepţionate de către Cumpărător [destinatar, după caz] dacă:
d) cantitatea Serviciilor corespunde informaţiei indicate în Lista serviciilor şi graficul prestării şi documentele de însoţire conform punctului 2.2 al prezentului Contract; e) calitatea Serviciilor corespunde informaţiei indicate în Specificaţie; 18.2. Prestatorul este obligat să prezinte Cumpărătorului un exemplar original al facturii fiscale odată cu prestarea Serviciilor, pentru efectuarea plăţii. Pentru nerespectarea de către Prestator a prezentei clauze, Cumpărătorul îşi rezervă dreptul de a majora termenul de achitare prevăzut în punctul 3.4 corespunzător numărului de zile de întîrziere şi de a fi exonerat de achitarea penalităţii stabilite în punctul 10.3. |
|||||
19. Standarde | |||||
19.1. Serviciile prestate în baza contractului vor respecta standardele prezentate de către prestator în propunerea sa tehnică.
19.2. Cînd nu este menţionat nici un standard sau reglementare aplicabilă se vor respecta standardele sau alte reglementări autorizate în ţara de origine a produselor. |
|||||
20. Obligaţiile părţilor | |||||
20.1. În baza prezentului Contract, Prestatorul se obligă:
e) să presteze Serviciile în condiţiile prevăzute de prezentul Contract; f) să anunţe Cumpărătorul după semnarea prezentului Contract, în decurs de _ zile calendaristice, prin telefon/fax sau telegramă autorizată, despre disponibilitatea prestării Serviciilor; g) să asigure condiţiile corespunzătoare pentru recepţionarea Serviciilor de către Cumpărător [destinatar, după caz], în termenele stabilite, în corespundere cu cerinţele prezentului Contract; h) să asigure integritatea şi calitatea Serviciilor pe toată perioada de pînă la recepţionarea lor de către Cumpărător [destinatar, după caz]. 20.2. În baza prezentului Contract, Cumpărătorul se obligă: c) să întreprindă toate măsurile necesare pentru asigurarea recepţionării în termenul stabilit a Serviciilor prestate în corespundere cu cerinţele prezentului Contract; d) să asigure achitarea Serviciilor prestate, respectînd modalităţile şi termenele indicate în prezentul Contract. |
|||||
21. Forţa majoră | |||||
21.1. Părţile sînt exonerate de răspundere pentru neîndeplinirea parţială sau integrală a obligaţiilor conform prezentului Contract, dacă aceasta este cauzată de producerea unor cazuri de forţă majoră (războaie, calamităţi naturale: incendii, inundaţii, cutremure de pămînt, precum şi alte circumstanţe care nu depind de voinţa Părţilor).
21.2. Partea care invocă clauza de forţă majoră este obligată să informeze imediat (dar nu mai tîrziu de __ zile) cealaltă Parte despre survenirea circumstanţelor de forţă majoră. 21.3. Survenirea circumstanţelor de forţă majoră, momentul declanşării şi termenul de acţiune trebuie să fie confirmate printr-un certificat, eliberat în mod corespunzător de către organul competent din ţara Părţii care invocă asemenea circumstanţe. |
|||||
22. Rezilierea | |||||
22.1. Rezilierea Contractului se poate realiza cu acordul comun al Părţilor.
22.2. Contractul poate fi reziliat în mod unilateral de către: e) Cumpărător în caz de refuz al Prestatorului de a presta Serviciile prevăzute în prezentul Contract; f) Cumpărător în caz de nerespectare de către Prestator a termenelor de prestare stabilite; g) Prestator în caz de nerespectare de către Cumpărător a termenelor de plată a Serviciilor; h) Prestator sau Cumpărător în caz de nesatisfacere de către una dintre Părţi a pretenţiilor înaintate conform prezentului Contract. 22.3. Partea iniţiatoare a rezilierii Contractului este obligată să comunice în termen de __ zile lucrătoare celeilalte Părţi despre intenţiile ei printr-o scrisoare motivată. 22.4. Partea înştiinţată este obligată să răspundă în decurs de ___ zile lucrătoare de la primirea notificării. În cazul în care litigiul nu este soluţionat în termenele stabilite, partea iniţiatoare va iniția rezilierea. |
|||||
23. Reclamaţii | |||||
23.1. Reclamaţiile privind cantitatea Serviciilor prestate sînt înaintate Prestatorul la momentul recepţionării lor, fiind confirmate printr-un act întocmit în comun cu reprezentantul Prestatorului.
23.2. Pretenţiile privind calitatea Serviciilor prestate sînt înaintate Prestatorului în termen de __ zile lucrătoare de la depistarea deficienţelor de calitate şi trebuie confirmate printr-un certificat eliberat de o organizaţie independentă neutră şi autorizată în acest sens. 23.3. Prestatorul este obligat să examineze pretenţiile înaintate în termen de ___ zile lucrătoare de la data primirii acestora şi să comunice Cumpărătorului despre decizia luată. 23.4. În caz de recunoaştere a pretenţiilor, Prestatorul este obligat, în termen de ___ zile, să presteze suplimentar Cumpărătorului cantitatea neprestată de servicii, iar în caz de constatare a calităţii necorespunzătoare – să le substituie sau să le corecteze în conformitate cu cerinţele Contractului. 23.5. Prestatorul poartă răspundere pentru calitatea Serviciilor în limitele stabilite, inclusiv pentru viciile ascunse. 23.6. În cazul devierii de la calitatea confirmată prin certificatul de calitate întocmit de organizaţia independentă neutră sau autorizată în acest sens, cheltuielile pentru staţionare sau întîrziere sînt suportate de partea vinovată.
24. Sancţiuni 24.1. Forma de garanţie de bună executare a contractului agreată de Cumpărător este ____________________________________________, în cuantum de __% din valoarea contractului. 24.2. Pentru refuzul de a presta Serviciile prevăzute în prezentul Contract, se va reține garanţia de bună executare a contractului, în cazul în care ea a fost constituită în conformitate cu prevedrile punctului 10.1., în caz contrar Prestatorul suportă o penalitate în valoare de ___% [indicați procentajul] din suma totală a contractului. 24.3. Pentru prestarea cu întîrziere a Serviciilor, Prestatorul poartă răspundere materială în valoare de __% din suma Serviciilor neprestate, pentru fiecare zi de întîrziere, dar nu mai mult de ___ % [indicați procentajul] din suma totală a prezentului Contract. În cazul în care întîrzierea depășește ________ zile, se consideră ca fiind refuz de a presta Serviciile prevăzute în prezentul Contract și Prestatorului i se va reține garanţia de bună executare a contractului, în cazul în care ea a fost constituită în conformitate cu prevederile punctului 10.1. 24.4. Pentru achitarea cu întîrziere, Cumpărătorul poartă răspundere materială în valoare de ___% [indicați procentajul] din suma Serviciilor neachitate, pentru fiecare zi de întîrziere, dar nu mai mult de ___% [indicați procentajul] din suma totală a prezentului contract. |
|||||
25. Drepturi de proprietate intelectuală | |||||
25.1. Prestatorul are obligaţia să despăgubească achizitorul împotriva oricăror:
c) reclamaţii şi acţiuni în justiţie, ce rezultă din încălcarea unor drepturi de proprietate intelectuală (brevete, nume, mărci înregistrate etc.), legate de echipamentele, materialele, instalaţiile sau utilajele folosite pentru sau în legătură cu produsele achiziţionate, şi d) daune-interese, costuri, taxe şi cheltuieli de orice natură, aferente, cu excepţia situaţiei în care o astfel de încălcare rezultă din respectarea Caietului de sarcini întocmit de către achizitor. |
|||||
26. Dispoziţii finale | |||||
26.1. Litigiile ce ar putea rezulta din prezentul Contract vor fi soluţionate de către Părţi pe cale amiabilă. În caz contrar, ele vor fi transmise spre examinare în instanţa de judecată competentă conform legislaţiei Republicii Moldova.
26.2. De la data semnării prezentului Contract, toate negocierile purtate şi documentele perfectate anterior îşi pierd valabilitatea. 26.3. Părţile contractante au dreptul, pe durata îndeplinirii contractului, să convină asupra modificării clauzelor contractului, prin act adiţional, numai în cazul apariţiei unor circumstanţe care lezează interesele comerciale legitime ale acestora şi care nu au putut fi prevăzute la data încheierii contractului. Modificările şi completările la prezentul Contract sînt valabile numai în cazul în care au fost perfectate în scris şi au fost semnate de ambele Părţi. 26.4. Nici una dintre Părţi nu are dreptul să transmită obligaţiile şi drepturile sale stipulate în prezentul Contract unor terţe persoane fără acordul în scris al celeilalte părţi. 26.5. Prezentul Contract este întocmit în două exemplare în limba de stat a Republicii Moldova, cîte un exemplar pentru Prestator, Cumpărător. 26.6. Prezentul Contract se consideră încheiat la data semnării şi intră în vigoarela data înregistrării la una din Trezoreriile Regionale ale Ministerului Finanţelor, în cazul în care sursele financiare se alocă din bugetul de stat/bugetul local, sau la data semnării sau la o altă dată ulterioară indicată în acest contract în cazul în care gestionarea surselor financiare nu se efectuează prin intermediul sistemului trezorerial. 26.7. Prezentul Contract este valabil pînă la 31 decembrie 20__. 26.8. Prezentul Contract reprezintă acordul de voinţă al părţilor şi se consideră semnat la data aplicării ultimei semnături de către una dintre părți.. 26.9. Pentru confirmarea celor menţionate mai sus, Părţile au semnat prezentul Contract în conformitate cu legislaţia Republicii Moldova, la data şi anul indicate mai sus.
|
|||||
27. Datele juridice, poştale şi bancare ale Părţilor | |||||
Prestatorul de Servicii | Autoritatea contractantă | ||||
Adresa poştală: | Adresa poştală: | ||||
Telefon: | Telefon: | ||||
Cont de decontare: | Cont de decontare: | ||||
Banca: | Banca: | ||||
Adresa poştală a băncii: | Adresa poştală a băncii: | ||||
Cod: | Cod: | ||||
Cod fiscal: | Cod fiscal: | ||||
28. Semnăturile părţilor | |||||
Prestatorul de Servicii | Autoritatea contractantă | ||||
Semnătura autorizată: | Semnătura autorizată: | ||||
L.Ș. | L.Ș. | ||||
Contabil: | |||||
Înregistrat Nr.: | |||||
Trezoreria: | |||||
Data: | |||||